Skip to content
Blood Fluencer Marathon - Separator

MEET THE TEAM: Marian Costache

N-avem SÂNGE?!” este proiectul de care sunt cel mai mândru, în cei peste 30 de ani de când activez în Industria Comunicării, iar #bloodfluencer Marathon reprezintă partea cea mai solicitantă și mai curajoasă, din tot acest demers amplu.

Spun asta deoarece până în urmă cu 5 ani, când eu și colegii mei din proiect, Andreea, Paul, Delia, Simona, Alexandra și Elena, ne-am apucat de asta, niciunul dintre noi nu mai organizase așa ceva. Eram parteneri de mai mulți ani la mai multe marathoane dar nu organizasem singuri nicunul. În plus, organizându-l la Dejani, în județul Brașov, deschideam către sport și turism deopotrivă o localitate și o zona oarecum necunoscută publicului, desi aceasta a fost întotdeauna ușor accesibilă și deosebit de frumoasă.

Am povestit în mai multe rânduri cum am construit “N-avem SÂNGE?!”, pe valul de activare civică, care a urmat după #colectiv, la începutul anului 2016. Atunci, împreună cu colega și prietena mea Andreea Timofte, ne-am dat seama că problema sângelui pentru transfuzii din spitalele românești este în primul rând o problema de comunicare și de branding.

“N-avem SÂNGE?!” e ca o întrebare întoarsă către sine, că de fapt noi toți avem sânge. Este pe venele noastre, iar noi românii avem și curaj. Despre ce curaj e vorba? Curajul de a trece în afara bulei de confort și de-a ne uita cu mai mare deschidere, cu mai mare atenție și empatie la nevoile celor din jurul nostru, la tristețile celor care sunt încercați de boli grave și de a dona pentru ei, susținându-i astfel să treacă peste un moment de încercare.

Modul în care am comunicat noi, încă de la început, s-a bazat pe microinfluenceri. Am descoperit că existau oameni ca noi, care donau și care rămâneau nevăzuți în cadrul microcomunităților lor, cercurilor de prieteni, colectivelor profesionale. Prin urmare, am încercat să-i facem pe acești oameni să vorbească, pentru a putea oferi cât mai multe exemple personale și am găsit și o titulatură pentru ei. I-am denumit, zicem noi inspirat, #bloodfluenceri!

Ei sunt acei microinfluenceri, donatori de sânge în marea lor majoritate sau foști donatori de sânge, care donează și vorbesc pasionat despre donarea de sânge. Pentru că este sănătos să donezi, pentru că donarea recurentă îți oferă un nivel de conexiune la care în mod curent nu ai acces.

Ei bine, lor, acestor #bloodfluenceri le-am dedicat Marathonul de la Dejani, ca o recunoaștere și ca o încununare a misiunii lor nobile, în slujba vieții. Anul acesta, ediția aniversară cu numărul 5 are loc Sâmbătă 14 Iunie, chiar de Ziua Mondială a Donatorului!

Dacă donezi sânge, asta îți dă un pic programul peste cap cu vreo două ore, într-o zi, dar în clipa în care faci retrospectiva unei zile în care ai donat îți dai seama că ai făcut un lucru mare. Ai făcut un lucru sănătos. Ai făcut un lucru bun, în primul rând pentru tine, pentru că a dona este sănătos pentru trup, datorită multiplelor considerente, care țin de fiziologie și de modul în care funcționează organismul uman, dar este sănătos și pentru suflet. Donarea te ajută să conștientizezi marele dar pe care pe care-l ai ca donator, pentru că ești în primul rând sănătos, și îți oferă perspectiva faptului că nu toată lumea este la fel de sănătoasă și că numai o parte din oameni pot cu adevărat să doneze. Donarea te mai oprește astfel din goana nebună a vieții moderne și te deschide puțin și către cei mai puțin norocoși ca tine, către cei aflați în suferință.

Iată cum #bloodfluencer, poate cel mai iubit din cele trei branduri ale noastre, din donarea de sânge, a fost creat pentru a da un nume celor care au găsit sens în donarea de sânge, iar prin ei de a numi un eveniment sportiv minunat, prilej de conexiune înaltă, între oameni generoși, ce iubesc viața și sprijină sănătatea – #bloodfluencer Marathon.

Așa cum spuneam, încă de la lansarea “N-avem SÂNGE?!” am schimbat în comunicarea curentă direcția, nu complet așa cum ne-am fi dorit, dar am încercat să comunicăm tot mai mult beneficiile de sănătate, pe care donarea de sânge le oferă donatorilor. Am apăsat tot mai mult pe partea de de conexiune interumană, care este extrem de valoroasă și am făcut treaba asta mai departe de cuvinte.

La Dejani, în județul Brașov, reușim acest eveniment de alergare pe potecă de iarba și drum forestier, fără excentricități, deschis tuturor categoriilor de alergători, deschis familiilor, pentru că donarea de sânge este un act generos, care poate fi făcut de oricine, până la urmă. Merită astfel ca părinții să-și atragă copiii în această poveste și să le ofere în mod direct, mai departe declarații, un exemplu de viață.

În încheiere, deoarece este ultimul articol din seria “Meet the Team” țin să menționez echipa minunată a comunității locale, care de la o ediție la alta a tot crescut, fie că e vorba de alergatori, voluntari, reprezentanți de firme sau din administrația locală. E vorba despre oameni din Dejani, Recea, Făgăraș, care gândesc și simt la fel ca noi, înțeleg perfect ce facem, ce rol are donarea de sânge în ecuația fragilă a vieții și nu în ultimul rând binele pe care-l face un astfel de eveniment național, în Țara Făgărașului.

Vă așteptăm cu drag la a cincea ediție a #bloodfluencer Marathon, la Dejani, pe 14 Iunie! Vă asigurăm că are cine să vă primească cu bucurie și energie pozitivă!

Back To Top